Vanzarea activelor debitoarei se realizeaza prin licitatie publica ascendenta in conformitate cu Regulamentul de vanzare din Caietul de sarcini.
Pretul de pornire al licitatiei pentru valorificarea activului este de minim 14.804.611 lei (exclusiv TVA), in conformitate cu Regulamentul de vanzare aprobat de catre Adunarea Creditorilor prin Procesul Verbal nr. 552/20.08.2024.
La data intocmirii prezentei publicatii cota de TVA aplicabila in conformitate cu legislatia in vigoare este de 19%, cota care va fi mentionata si in actul de adjudecare, daca nu sunt aduse modificari in acest sens codului fiscal.
Daca pana la data afisarii publicatiilor de vanzare debitoarea va efectua cheltuieli în vederea actualizării Cărților funciare ale imobilelor, acestea vor fi suportate de către adjudecatar, urmand a fi adaugate peste pretul integral al Activului.
Aceste costuri considerate a fi necesare pentru transferul dreptului de proprietate sunt in sarcina adjudecatarului.
Licitatia se deruleaza dupa regula licitatiei competitive, pentru fiecare activ la care au fost inregistrate inscrieri, in pasi urcatori, pana cand cel putin unul dintre ofertanti accepta pretul astfel majorat si nimeni nu ofera un pret mai mare.
Pentru desfasurarea procedurii licitatiei este necesar sa se prezinte cel putin un ofertant. In cazul in care la sedinta de licitatie nu s-a prezentat niciun ofertant, licitatia se va repeta in conditiile stabilite in caietul de sarcini.
Ofertantii care au depus documentatia de participare la licitatie se considera ca ofera pretul minim de pornire. In cazul in care se prezinta un singur ofertant, acesta se declara castigator al licitatiei. Daca se prezinta doi sau mai multi ofertanti, se va creste pretul cu cate un pas de licitatie, pana cand cel putin unul dintre ofertanti accepta pretul astfel majorat si nimeni nu ofera un pret mai mare. Odata ce unul din ofertanti a oferit o suma, niciun alt ofertant nu va putea oferi aceiasi suma, ci doar o suma mai mare cu respectarea pasului de licitatie. Nu se poate oferi o suma mai mare sau mai mica decat pasul de licitatie stabilit, pentru fiecare strigare. In situatia tinerii licitatie on-line se vor respecta regulile platformei de licitatie pe care participantii se prezuma ca si le-au insusit.
Daca se prezinta doi sau mai multi ofertanti si niciunul nu ofera pasul de licitatie, se considera castigator cel care a inregistrat primul documentatia completa de participare la licitatie.
Pasul de licitatie pentru activul scos la vanzare, apartinand societatii debitoare U.C.M. RESITA S.A. – „in reorganizare judiciara, in judicial reorganisation, en redressement” este de 250.000 lei (douasutecincizecimii lei).
Pot participa la licitatia publica cu strigare avand ca obiect valorificarea activului descris mai sus, atat persoanele juridice, cat si persoanele fizice eligibile.
Participantii la licitatie, persoane fizice, vor depune urmatoarele documente:
a. pentru persoanele fizice romane actul de identitate (BI sau CI) in copie conforma cu originalul, iar pentru persoanele fizice straine copie conforma cu originalul dupa pasaport si/sau legitimatie de sedere in Romania; persoanele fizice straine trebuie sa aiba dreptul sa cumpere imobile situate in Romania;
b. imputernicire speciala autentica acordata persoanei care reprezinta cumparatorul persoana fizica la licitatie, daca este cazul, precum si copie conforma cu originalul a documentelor mentionate la lit. a);
c. dovada achitarii caietului de sarcini si a taxei de participare;
d. oferta care sa contina datele activului/activelor pentru care se liciteaza si pentru care s-a achitat taxa de participare, nr. de telefon/fax, adresa completa si adresa de e-mail la care participantul poate fi contactat de catre vanzator;
e. declaratie pe propria raspundere, din care sa reiasa urmatoarele: ofertantul a luat cunostinta de prevederile Caietului de sarcini si este de acord cu acestea, indeplineste toate conditiile necesare pentru participarea la licitatie si pentru achizitionarea activului, a luat cunostinta despre starea activului si despre situatia juridica si faptica a acestuia si doreste sa-l cumpere in starea in care se va afla la intrarea in posesia acestuia, fara a avea nicio pretentie ulterioara, este de acord cu retinerea Garantiei, cu titlu de daune, in cazul in care este declarat adjudecatar si, din orice motiv imputabil acestuia, nu semneaza actul de adjudecare sau nu achita integral pretul activului adjudecat la termenul si in conditiile stabilite prin Caietul de sarcini si/sau publicatie de vanzare, sau nu respecta obligatiile asumate prin achizitonarea caietului de sarcini si dupa adjudecarea la licitatie, cu privire la procedura de vanzare;
f. extrasul de cont vizat de banca participantului din care sa rezulte achitarea garantiei de participare la licitatie, reprezentand 10% din pretul de pornire, transferul trebuind sa fie efectuat astfel incat contul vanzatoarei sa fie creditat si sa apară în extrasul de cont al debitorului obtinut de administratorul judiciar în ziua anterioară licitației, ora 15.00.
Participantii la licitatie, persoane juridice, vor depune urmatoarele documente:
a. copie certificata pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal/conventional al societatii a actului constitutiv si a certificatului constatator eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului Bucuresti sau ORC de pe langa un tribunal aflat pe teritoriul Romaniei, nu mai vechi de 10 zile;
b. copie de pe certificatul de inmatriculare, certificat pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal/conventional al societatii;
c. dovada achitarii caietului de sarcini si a taxei de participare;
d. hotararea Adunarii Generale a Asociatilor/Actionarilor privind participarea la licitatie si cumpararea activului/activelor scoase la licitatie ;
e. imputernicire speciala pentru delegatul persoanei juridice participante la licitatie, semnata si stampilata de reprezentantul legal/conventional al acesteia, in original;
f. actul de identitate al delegatului persoanei juridice, in copie certificata pentru conformitate cu originalul;
g. extrasul de cont vizat de banca participantului din care sa rezulte achitarea garantiei de participare la licitatie, reprezentand 10% din pretul de pornire, transferul trebuind sa fie efectuat astfel incat contul vanzatoarei sa fie creditat si sa apară în extrasul de cont al debitorului obtinut de administratorul judiciar în ziua anterioară licitației, ora 15.00.
h. declaratie pe propria raspundere, din care sa reiasa urmatoarele: ofertantul a luat cunostinta de prevederile Caietului de sarcini si este de acord cu acestea, indeplineste toate conditiile necesare pentru participarea la licitatie si pentru achizitionarea activului, a luat cunostinta despre starea activului si despre situatia juridica si faptica a acestuia si doreste sa-l cumpere in starea in care se va afla la intrarea in posesia acestuia, fara a avea nicio pretentie ulterioara, este de acord cu retinerea Garantiei, cu titlu de daune, in cazul in care este declarat adjudecatar si, din orice motiv imputabil acestuia, nu semneaza actul de adjudecare sau nu achita integral pretul activului adjudecat la termenul si in conditiile stabilite prin Caietul de sarcini si/sau publicatie de vanzare, sau nu respecta obligatiile asumate prin achizitonarea caietului de sarcini si dupa adjudecarea la licitatie, cu privire la procedura de vanzare;
i. declaratie data pe propria raspundere de catre reprezentantul legal al persoanei juridice din care sa reiasa ca nu se afla in proceduri de preinsolventa, sau in procedura insolventei, faliment, dizolvare si/sau lichidare si nici nu exista iminenta unor asemenea proceduri pana la transferul dreptului de proprietate in cazul adjudecarii;
j. oferta care sa contina datele activului/activelor pentru care se liciteaza si pentru care s-a achitat taxa de participare, nr. de fax, adresa completa si adresa de e-mail la care participantul poate fi contactat de catre vanzator.
Participantul la licitatie va suporta toate comisioanele bancare/spezele necesare transferului sumelor de bani.
Toate documentele mentionte in caietul de sarcini se vor depune deodata, pe baza de adresa de inaintare si opis, la adresa de e-mail a administratorului judiciar
[email protected]
Administratorul judiciar va inregistra pe documentele mentionate numarul de intrare, data si ora inregistrarii, urmand a remite participantului confirmarea receptionarii documentelor transmise.
Ofertantii care indeplinesc conditiile de participare, au obligatia sa se conformeze procedurii de licitatie descrisa in caietul de sarcini, in caz contrar urmand a li se retine garantia de participare.
Participarea la licitatie este conditionata de achizitionarea caietului de sarcini al licitatiei, urmata de plata unei garantii de participare in valoare de 10% din pretul de pornire al activului, adica virarea sumei de 1.480.461 lei, care se depune prin virament bancar in contul de insolventa al societatii UCMR S.A. - in reorganizare nr. RO79 BUCU 1332 2353 4186 6RON deschis la ALPHA BANK S.A. cu specificatia „garantie de participare licitatie Activ SME II”.
Garanția se va constitui in plata parțială a activului după adjudecare.
Garanția de participare se depune și se eliberează exclusiv prin cont bancar. Ca o condiție de participare la licitație, garanția trebuie virata in contul societatii vanzatoare astfel incat contul vanzatoarei sa fie creditat si sa apară în extrasul de cont al debitorului obtinut de administratorul judiciar în ziua anterioară licitației, ora 15.00. Orice virament al ofertantului cu incalcarea acestei obligatii va reprezenta o culpa a ofertantului care nu va putea sa participe la licitatie.
Garantia depusa cu incalcarea acestei obligatii va fi returnata de administratorul judiciar ofertantului descalificat.
Caietul de sarcini contine conditiile de participare la licitatie si poate fi achizitionat la pretul de 2.000 lei + TVA. Pretul caietului de sarcini se va achita in contul de insolventa al UCMR SA – in reorganizare nr. RO79 BUCU 1332 2353 4186 6RON – cont curent deschis la ALPHA BANK SA cu specificatia „contravaloare caiet de sarcini licitatie Activ SME II”.